«Будьмо певні, що Господь покличе нас, своїх дітей, з усякого лиха до повноти життя», — Глава УГКЦ в неділю по Різдві
Ми сьогодні вкотре тривожимося, бо знову ворог кує мечі, гострить ножі, знову кровожерливими очима зазирає на наш народ, нашу землю. Як нам пережити цей час? Як віднайти сенс серед страху? Ми повинні пам’ятати, що Господь Бог не гарантує, що все буде дуже просто і легко, тόму, хто в Нього вірує. Він не спасає ві́д плачу, труднощів і лихоліття, але рятує сéред них і з них виводить. Про це сказав Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав під час проповіді в неділю по Різдві Христовому.
У проповіді Блаженніший Святослав зауважив, що євангельський уривок неділі по Різдві (Мт. 2, 13–23) відкриває сенс історії людини як простір Божого об’явлення. Бог дає людині зрозуміти те, ким Він є, в контексті різних подій.
Проповідник запросив слухачів пройтися разом шляхами одкровення Бога в історії, яке цієї неділі описує Матей в євангельському уривку.
«Найперше, — зазначив Глава УГКЦ, — він показує, що новонароджений Спаситель перебирає на себе все, що пережив ізраїльський народ у Старому Завіті. В такий спосіб Христос переживає всю старозавітню історію, сповняючи її, відкриваючи зміст, а відтак проектуючи її в майбутнє».
За словами проповідника, де в історичному моменті присутній Бог, там сповняється минуле і присутній зміст майбутнього. «Бо Христос є змістом, сенсом історії існування людини», — сказав він.
Відтак Глава Церкви зазначив, що важко є зрозуміти, чому народження Христа пов’язано зі смертю невинних, чому чути плач.
Так сталося, пояснив він, щоб збулося писання пророка Єремії про плач Рахилі над своїми дітьми. Єремія плакав над Єрусалимом, з якого депортували дітей Ізраїля у вавилонську неволю. Ісус на собі збирає плач народу і йде на чужину.
Ба більше, додав проповідник, ангел каже Йосифу повертатися назад до Єгипту, щоб збулося сказане пророком: «З Єгипту я покликав мого сина». Тим сином був увесь народ Ізраїля.
«Цікаво, що Бог не рятує від нещастя. Він є присутній серед нещастя. Бог є присутній серед плачу, навіть серед рабської неволі, і звідти виводить свій народ», — наголосив Блаженніший Святослав.
Проповідник звернув увагу на те, що на іконах Різдва часто зображається зрізаний пень, з боку якого проростає пагінець. Цим паростком народу, в якого все забрали і депортували з рідної землі, є Христос. «Він надає сенсу усій історії і відкриває навіть нам, українцям, зміст нашої народної і національної історії», — зазначив Глава УГКЦ.
Недаремно, вважає Блаженніший, в неділю по Різдві вшановується пам’ять Богоотців — царя Давида, Йосифа Обручника, Якова апостола брата Господнього, начебто підкреслюючи таким чином, що паросток із пня Єссея продовжує жити і існувати. «Ця династія царя Давида сповняється на віруючих людях, членах Христової Церкви. Христова Церква є новозавітнім Ізраїлем, Божим народом, який є Богові посвячений», — наголосив проповідник.
«Кожен від моменту свого хрещення є Богові посвяченою людиною», — додав він.
Предстоятель також зауважив, що в церковній і національній історії українців ніколи не було легких часів: «Ми пережили депортації, під корінь вирубували усю культуру, грабували багатства, але наш корінь на київських землях завжди залишався живим і в певний момент паросток проростав, перетворювався на насіння, з якого відроджувалося нове життя. Так під час комуністичних переслідувань наша Українська Греко-Католицька Церква стала маленькою горсткою людей, з якої відродилося життя мільйонів, яких сьогодні можемо бачити».
На завершення Предстоятель побажав, щоб Різдво Христове і цей переспів історії спасіння, який звучить у Євангелії неділі по Різдві, був для вірних світлом розуміння актуального історичного моменту — святкування Різдва Христового у 2022 році.
«Будьмо певні, що Господь покличе нас, своїх дітей, з усякого лиха до повноти життя! Він є гарантом того, що наш корінь був живим і житиме надалі. Той паросток із пня Єссея, з київського християнства, живий і надалі плодоносить», — запевнив Блаженніший Святослав.
Департамент інформації УГКЦ