«До нас є велика довіра міжнародних організацій», — отець Олександр Смеречинський
«Початок війни був для нас моментом відкриття. Тоді в українських портах і на якорі, очікуючи на захід у порти, було заблоковано майже 100 суден. Більшість людей на них були іноземцями. Наша звична діяльність була неможлива». Про християнське та соціальне служіння священнослужителів, допомогу морякам і їхнім сім’ям у час війни розповів в інтерв’ю для Департаменту інформації УГКЦ о. Олександр Смеречинський, заступник голови Відділу морського апостоляту УГКЦ.
За словами священника, на початку війни вони «працювали як частина величезної команди державних і недержавних військових, що займалися допомогою, а згодом евакуйовували екіпажі заблокованих суден».
Читайте також:
«Христос прийшов до нас і заради нас, а Він — наша надія», — отець Олександр Смеречинський про служіння людям моря
«До „зернового коридору“ спочатку ми допомагали задовольняти елементарні побутові потреби, потім — з евакуацією, а згодом запустили два проєкти. Один із них був спрямований на надання психологічної допомоги людям моря, тобто не тільки морякам, а й їхнім родинам. Другий — нас використовували як знаряддя міжнародних організацій для фінансової допомоги морякам, родинам, які через закони військового часу не могли піти в море. Це великий виклик для українських моряків, бо для їхньої діяльності потрібно покидати країну. Майже 50 тисяч втратили роботу», — поділився о. Олександр Смеречинський.
Також він додав, що «міжнародні морські інституції теж мали кілька проєктів, більшість із них, на жаль, уже завершені, для фінансової підтримки українських моряків, яких індустрія дуже цінувала і продовжує цінувати». Отець зазначив, що «до нас є велика довіра міжнародних організацій. Ми були тими, хто підтверджував можливість для українського моряка, української морської родини отримати цю фінансову допомогу».
«Коли почав активно діяти „зерновий коридор“, ми розпочали не без труднощів, звичайно, свою діяльність. Треба було дуже довго переконувати судні структури у користі й доцільності нашої діяльності, бо для того, щоб потрапити на борт, треба мати дозвіл Державної прикордонної служби, бо територія палуби судна — це територія тієї держави, під прапором якої він ходить. Коли заходиш на судно, то пересікаєш державний кордон, відповідно, треба мати дозвіл від прикордонної служби», — пояснив духівник.
Як він повідомив, зараз «відновили діяльність поки в порту Одеси, наступного року маємо намір розширитися до портів Південного і Чорноморська».
Департамент інформації УГКЦ